سفر و گردش

گردشگری

سفر و گردش

گردشگری

  • ۰
  • ۰


سفر در نوروز و ثبت خاطره های جذاب آن همیشه برای ایرانیان مورد توجه بوده است. بازار رزرو تور داخلی و خارجی و انواع بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس در مسیرهای داخلی و خارجی  با نزدیکی به ایام نوروز داغ و داغ تر می شود. در ادامه این مقاله به بررسی مقاصد پر طرفدار نوروز 99 می پردازیم.

سفر به جزیره زیبای کیش
نوروز آغاز گرم شدن تدریجی هواست و جزو آخرین زمان هایی در سال است که شهرهای جنوبی کشور آب و هوای خنکی را تجربه می کنند. علاوه بر آن تعطیلات همگانی اداره جات و مدارس فرصت مناسبی برای مردم ایجاد کرده تا به صورت خانوادگی قبل از گرم شدن هوا به این جزیره زیبا سفر کنند و اوقات خوشی را ثبت کنند. پس دور از انتظار نیست که افراد بسیاری برای سفر به کیش، اقدام به رزرو هتل و خرید بلیط انجام دهند. در نوروز کیش میزبان مسافرانی از تمام شهرهای کشور است و یکی از محبوب ترین مقاصد داخلی کشور نیز محسوب می شود! البته لازم به ذکر است که قیمت بلیط هواپیما کیش با افزایش تقاضا در این ایام افزایش چشمگیری دارد!
از جاذبه های گردشگری جزیره کیش می توان به دشت آهوان، خانه بومیان، ساحل مرجان، جزیره هندورابی، شهر حریره، شهر زیر زمینی کاریز، کشتی یونانی و .... اشاره کرد.

سفر به استانبول
بدون شک استانبول یکی از پر طرفدارترین مقاصد خارجی ایرانیان است که نه تنها در نوروز بلکه در ایام دیگر سال نیز مسافر دارد. با توجه به برگزاری مشابه جشن نوروز در استانبول، این شهر در ایام نوروز جذاب و پر طرفدار است چراکه دیدن مردمانی دیگر و برگزاری مراسم نوروز در آنجا تجربه ای جالب و کم نظیر محسوب می شود. استانبول با جاذبه های گردشگری نظیر ایا صوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، پل گالاتا، بازار بزرگ و .... و همچنین مراکز خرید مدرن و مجهز می تواند تور نوروزی استانبول جذابی را برای مسافرین خود به همراه بیاورد. استانبول بیش از هر مقصد خارجی دیگری در نوروز طرفدار دارد.


شیرازگردی در نوروز
 


هرچند فصل گردشگری شیراز اردیبهشت ماه است اما این شهر در نوروز نیز طرفداران زیادی دارد. شیراز یکی از شهرهایی است که در نوروز مملو از مسافران علاقمند به این شهر می شود. آرامگاه کوروش، سعدی، حافظ، شاه شجاع، دروازه قرآن، باغ هفت تنان و ده ها جاذبه گردشگری دیگر این شهر را به مقصدی جذاب برای مسافران بدل کرده است. فروش بالای بلیط شیراز از شهرهای مختلف کشور یکی از دلایلی است که این شهر را جزو پر طرفدارترین مقاصد توریستی کشور قرار می دهد.


قشم گردی در نوروز
 


قشم هم از آن مقاصد جنوبی پرطرفدار است که با جاذبه های گردشگری بی نظیرش در سالهای اخیر به انتخاب اول بسیاری از مسافران تبدیل شده است. هرچند که هتل های قشم از کیفیت پایین تری نسبت به کیش برخوردارند اما مناظر و مناطق بکر این جزیره آن را بشدت توریستی کرده است. غار نمک، جنگل دریایی حرا، ژئوپارک قشم، دره ستارگان، تنگه چاهکوه، روستای گوران، جزیره ناز، جزیره هنگام و .... از مناطق بی نظیری است که در قشم می توان از آنها دیدن کرد.

  • ۹۸/۱۲/۰۳
  • مریم علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی